13. 4. 2015

Velikonoce v Arcu



Konečně Velikonoce a nějaké to volno ve škole. Kam jinam vyrazit než do skal. Původní plán byl strávit 10 dní ve Frankenjuře a rozlézt si tam nějaké těžké cesty. Bohužel počasí oproti loňsku nevyšlo, tak jsme zamířili více na jih a to do Arca. Předpověď vypadala slibně.




Tím že já moc nemusím lezení v legendární oblasti Massone a Ondra už vůbec ne, tak jsme se rozhodli objevit nějaké jiné místo, kde vedou i nějaké ty osmičky. Od kamarádů jsme dostali typ na tajnou oblast Narango. Tato oblast se nachází 10 km za městem Nago. A není ani v průvodci. Máme rádi objevování nových věcí, takže jsme hned první den jeli do této oblasti.
Hospoda Naranche kousek od skal
Výhledy z Naranche
Ráno
Snídaně
Hned po příchodu do oblasti na nás vybafla  převislá sněna s krápníky. Dost mi to připomnělo Kalymnos. Na Arco bych řekla dost atypické, ale opravdu pěkné. V levé části sektoru jsou kolmější, lehčí cesty.
Krápníky v Nagu
Topo Narango

V době Velikonoc bylo Arco plné lezců i nelezců. Od kamarádů jsme slyšeli, že se stály fronty na cesty. V Narangu bylo kromě nás pár Italů, takže pohodička a klídek na lezení.
Jako první cestu jsme si dali technický kolmáč. Bohužel tím, že jsme neměli topo, tak jsme nevěděli, do čeho jdeme. Ondra ji vylezl a typoval tak 7a. Já v ní spadla. Říkala jsem si, to je teda dobrý start zájezdu. No nic… Jde se na další cesty. Ondra si rozlezl v převise 8b+, o kterém Adam O. tvrdil, že je nejhezčí v Itálii. Ondra prvním průlezem všechny kroky udělá bez problému a Adamovo tvrzení potvrzuje. Já dala nález do 8a. V první půlce cesty bylo bloudění mezi krápníky a kolínkování za ně. Hned jsem měla odřené kolena, takže jsem si z tejpovačky musela udělat chrániče. Ani nevím, zda proto, abych se odřela nebo zničila nové kalhoty. Na konci cesty následoval bouldřík. Další den Ondra vylezl 8b+ a já jsem se stále trápila v 8a. To jarní rozlézání není sranda.
Jíra Lautner v akci
Narango


Terzo Tempo 8a+

O dni restu jsme potkali spoustu známých. Dali si pizzu v Arcu na náměstí (oba jsme se shodli, že v Ústí v pizzerii dělají lepší) a neodpustili jsme si ani zmrzlinu, které byla bezkonkurenční. Sprcha na tajňačku v kempu a večerní promítání filmu. Restday jak má být.
Rest day
Rest u Laga
Další den já poslala 8a a Ondra zkoušel 8c. Já si rozlezla 8a+, které se na konci spojovalo do klíčového boudleru toho 8a. Super boulderová cesta. Další den jsem ji poslala a Ondra za mnou na flash.
Tímto jsme se rozloučili s Narangem a přesunuli se na nové cesty od Boka do Naga. Narango moc doporučujeme, ale co mi tam opravdu vadilo, byl prach na zemi, který jsme měli všude. Pod Narangem jsou super plácky na spaní a vegetění a je to krásné místo.
Sektor v Nagu od Bocka
Večery jsme trávili ve společnosti Nelly a Majkla, rodinky Kozlíků a Šauliho a jeho přítelkyně nebo kamarádky (to jsem nevypozorovala) ☺ a také psí smečky.
Kozlíkovic rodinka v Nagu

Po druhém restdayi jdeme do Naga. Na prvním bloku skály, pod kterou jsou hrazdy na rozcvičování si Ondra prolézá 8c a já 8b. Na internetu jsme našli přelezové videa, tak jsme si říkali, že snad to ušetří nějaký ten pokus. Oba cesty prvním průlezem krokujeme a zjišťujeme, že klíčová místa jsou v první polovině cesty. Ondra se v každém pokusu vzteká, jelikož mu vyjíždí klíčová pata. Já se zas vztekám, že jsem přes zimu více nevysela na kampusu, abych v boulderu po malých lištách byla silnější. Ondra cestu přelézá tento den a rozlézá si 8c+ se stejným nástupem. Já stále padala u 4 té presky. 
Black tooth grin 8b
Black tooth grin 8b
Totálně jsem si prolezla kůži na prstech. Abych cestu přelezla, potřebovala bych být více fresh. Takže jsme zataktizovali a dali si další den rest. Po restu to bylo lepší. S Ondrou si říkáme, kdo to vyleze první. Nakonec Ondra trefil dobře program a cestu vylezl. Já stále padám v klíči. Přijela Péťa Růžičková s Uhřou a tak jsem je do cesty vyhnala taky. Peťka se svojí mega sílou přelézá klíčový boulder, jako kdyby to ani nebyl boulder a padá dále na vytrvalost. Říkala jsem si, mít její sílu a svojí vytrvalost, to by padala čísla. Celý den padám a padám a zbýval mi poslední večerní pokus a pokus zájezdu. Nikdy se mi nestalo, že bych svůj projekt nestihla vylézt. Zázrakem jsem konečně přelezla klíčové místo a valím dál. Říkám si, že mi nějak dost klouže pravá ruka. V rychlosti se na ni kouknu a zjišťuji, že mi chybí bříško. Ihned se mi z toho udělalo špatně a chvilku jsem zvažovala, že se kvůli tomu pustím. Ondra na mě zespoda řve ,,Děléj, neznáš bolest, na krév´´ Oukej s maximálním úsilím se mi povedlo dolézt do madla, kde jsem si musela zbylou kůži ukousnout. Cestu jsem v pádu dolezla, a když jsem sjížděla dolu řvu ,,už nikdy víc!proč tohle děláme, když totak bolí!´´. Tímto jsme ukončili lezení. Na neděli jsme se chtěli zastavit ještě v Juře, ale raději jsme zůstali přes noc s kamarády, popili vínko a domu jsme vyrazili ráno. 

Seznam cest:
Ondra

Black tooth grin 
8b FL - Nago
Warbeast  
8c+ PP (asi spíš 8c) - Nago
Ghost rider 8c PP 3.p. (asi spíš 8b+) - Nago
Terzo tempo 8a+ PP Flash do 8a co jsem znal :-( - Narango
Elephant man 8b+ PP 3.p.-Narango
The walking death 8a PP 2.p.Narango

Editka

The walking death 8a PP -Narango
Terzo tempo 8a+ PP - Narango  
Black tooth grin  8b PP - Nago

1 komentář: