19. 2. 2014

Odjezd do teplých krajů - Thajsko

Myslím, že si zkrátit zimu odjezdem za lezením do Thajska nebyl vůbec špatný nápad. Moc veliký výběr lezeckých oblastí na zimu není – kromě Španělska nebo Asie. Ve Španělsku jsem trávila minulou zimu dva měsíce, takže jsem si řekla, že pro letošek dám změnu a navštívím lezeckou oblast Railey v Thajsku.
sektor Dum´s Kitchen
V půlce ledna jsem se svými rodiči a bráchou odletěla se společností QUATAR Air z Berlína přes Dohu přímo na Phuket. Z něj je to pár hodin autobusem či lodí na pláž Tonsai beach, kde se nachází lezecká základna. Po příletu jsme byli dost unavení a na thajské vedro jsme nebyli zvyklí, takže jsme si jeli odpočinout na PhiPhi islands. Tyto ostrovy jsou po cestě na Tonsai. PhiPhi je krásné místo, které bohužel hyzdí davy turistů a veliké množství odpadků. 
Phi Phi islands
Viking cave

Takže jeden den jsme odpočívali na pláži a další den jsme raději jeli lodí na výlet kolem ostrovů. Navštívili jsme Monkey beach-jedna opice vedle druhé, které byly pěkně drzé a kradli turistům svačiny, Viking cave, Shark point-kde jsme šnorchlovali, Pileh bay- zátoka, kde jsme se také potápěli a Maya beach-krásná pláž, kde se natáčel film s L. Capriem. Po tomto výletě jsme strávili ještě jednu noc na Phi Phi a další den ráno jsme nakoupili levné oblečení (na PhiPhi jsou opravdu velká tržiště, kde je možnost sehnat oblečení a jiné věci za super ceny) a po obědě jsme odpluli lodí do Ao Nangu. 
Pozor na opičí zloděje!
Tam jsme si sehnali ,,mixéra“ – (tak se říká těm typickým malý lodičkám, které mají motor, který vypadá jako mixér) a ten nás už za tmy dopravil na Tonsai beach. Ubytování jsme měli v hezkých domečkách 2 min od pláže. To jsme ještě netušili, jaká překvapení nás v tom našem pokojíku čekají  (myši,mravenci, gekoni,...), prostě bydlení v pralese je zajímavé…Ráno po snídani jsme vyrazili do skal. Nejvíce jsme lezli v sektoru Dum's kitchen- nejznámější a nejpřevislejší sektor, který se nachází na pláži a vedou tam nejtěžší cesty v oblasti. První dny jsme se museli rozlézt a aklimatizovat se. Lezení ve 30stupních je pěkně náročné, takže nám nezbývalo se naučit vstávat v 6 ráno a chodit lézt brzo, kdy bylo o něco chladněji než přes den. Lezení v tomto sektoru- Dum's kitchen je moc pěkné. Krátké, silové cesty po oblinách, lištách, stiscích, dírkách ,.. Bohužel je to oblast stará přes 20 let a některé cesty jsou dost oklouzané, ale dá se na to zvyknout. 
Baby Gorilla 7c - silovější 7c jsem snad nikdy nelezla...
Cara Congreso 8b

První lezecké dny jsem nevěřila, že se mi povede vylézt něco těžkého. Začala jsme lézt cesty na kvantitu 7a-7b a pak začala nalézat do cest v obtížnosti 7c+. Rozlezla jsem si Phek Maak 7c+ a Gaeng Som Pla 7c+. V obou cestách mi dělal problém povinný, dlouhý krok z chytu do chytu ve vylezeném místě. Vždy jsem přelezla klíčový boulder a spadla jsem u poslední expresky, protože jsem se nikdy nemohla trefit do dírky. Naštěstí na několikátý pokus jsem to vylezla. Hned vedle cesty Phek Maak vedla cesta Cara Congreso za 8b. Na pohled se mi tato cesta moc líbila, takže jsem si řekla, že si ji zkusím prolézt. Klíčový boulder za dírky mi sednul, ale zato skok ve výlezu byl pro mě těžký a klíčový. Nakonec místo skoku jsem si vymyslela speciální, babskou variantu (nátah do špatné lišty a pak dynamický krok do madla). Nacvičování této cesty mi zabralo 3dny. Po vylezení Cara Congreso mi zbývali už jen 3lezecké dny, kdy jsem lezla vše, co se mi na pohled líbilo. 
Romantické místo
Tonsai

V této oblasti jsme byli 14dní a když jsme se konečně rozlezli a navykli si na místní podmínky, odjížděli jsme domů.
O dnech odpočinku jsme si půjčovali lodičku-mixéra, která nás vozila na Chicken Islands, kde jsme lezli Deep water soling, potápěli se a váleli se na krásných písčitých plážích.
                                      

                                      

DWS doporučuji! Je to pěkná legrace i adrenalin...


Po čem se mi bude opravdu stýskat , je jejich jídlo a masáže. Každé ráno jsem si dávala ovocný salát, k obědu ovocný koktejl a pan cake a k večeři rýži, kterou thajci byli schopni udělat na x způsobů.  Také thajská masáž byla skvělým prostředkem na regeneraci. Zkusila jsem celkovou thajskou masáž, záda a šíje a olejovou. Nejlepší pro mě byla záda a šíje. Hodinová masáž vyjde na 300 bahtů (1 baht = 0,62 Kč) což je parádní cena.
                                      


                                      

Kukuřice, po které jsem měla 3 dny střevní problémy...

Na pláži Tonsai je z 90% návštěvníků lezecká komunita. Díky tomu je zde příjemné,přátelské a klidné prostředí.
                                     

Domů se nám vůbec nechtělo, ale musela jsem se vrátit do školy a rodiče do práce. Zpáteční cesta letadlem byla dost zajímavá. V Kuala Lumpur jsme čekali 8 hodin a když jsme nasedli do letadla, tak nám oznámili, že nefunguje navigace. Další 2 hod jsme čekali na odlet. Díky tomu jsme nestihli další letecký spoj. Takže jsme museli čekat dalších 6 hodin v Doze. Cestou z Dohy do Istanbulu byla v letadle rvačka, při které museli letušky píchnout anestetikum, díky kterému hysterická ženská omdlela. A když jsme nasedli v Istanbulu do letadla, tak to bylo jako v čekárně u doktora. Všichni kašlali a smrkali. Takže zajímavý návrat domů. Dva dny jsem dospávala spánkový deficit.



Opičí rodinka
Sektor Tonsai Bay
Pranang wall

Tonsai beach

Výlet na Chicken Islands
Thap islands - nejkrásnější pláž, na které jsme byli...
Na ovocných koktejlech jsme si ujížděli....
DWS

Táta v pralese
                                      

                                      


Slon si chce na mě pochutnat:-)
                                      

Koupačka ve sladké vodě na rybí farmě.

                                      

Gekonek
Railay beach
                                      

                                      
Railey 

princess cave


                                     

                                     

Žádné komentáře:

Okomentovat